26 września 2013

Na tropie DIY: lampy, klosze, abażury

Jako fanatyczka DIY od lat gromadzę na dysku wszelkiej maści inspiracje, na które udało mi się natknąć w sieci. Uwielbiam nietuzinkowe i twórcze rozwiązania, a nade wszystko kreatywny recykling polegający na tchnieniu nowego życia w stare i pozornie bezużyteczne już przedmioty. Z każdym kolejnym znaleziskiem mój zachwyt sięga zenitu i obiecuję sobie, że znajdę na tyle czasu i motywacji, aby choć część z nich zrealizować. Chcąc nie chcąc, ogrom nietuzinkowych idei sprawił, że mój elektroniczny kumpel zaczął kapitulować, a jego funkcyjne upośledzenie igra z moim opanowaniem. Tym oto chytrym podstępem zostałam zobligowana do przeprowadzenia dyskowych porządków i pozbycia się większości znalezisk. Musiałam jednak znaleźć jakieś alternatywne rozwiązanie, które pozwoliłoby mi zachować choć część tych skarbów w jednym miejscu. Nie dumając zbyt długo postanowiłam zgromadzić je w moim wirtualnym pudełku, jakim jest blog i piekąc dwie pieczenie na jednym ogniu, zainspirować również Was do twórczych czynności. Mam nadzieję, że z czasem każde z Was znajdzie tu coś dla siebie i poczujecie w sobie zapał twórczy, któremu będziecie chcieli dać upust.

Niebanalne oświetlenie + tutoriale


Po jednej z przeprowadzek szukałam natchnienia celem uatrakcyjnienia (prawdopodobnie najpopularniejszej) papierowej lampy by IKEA. Tak właśnie trafiłam na kilka interesujących propozycji, dlatego na rozgrzewkę pomysły DIY z działu oświetlenie.



1. Gwiezdna lampa sufitowa z pewnością stworzy niebiański klimat w każdym pomieszczeniu. To cacko powstało na bazie dmuchawcowej lampy od IKEA i jest, co prawda tylko małą jej 
transformacją, ale jakże uroczą. Szczegóły i tutorial --> KLIK

2. Nie wiedzieć czemu, ale widząc po raz pierwszy te lampy, natychmiast skojarzyłam je z barwnymi ptakami. Właściwie bliżej im do mopa niż np. papugi, ale oryginalności nikt im nie odmówi. Szczegóły i tutorial --> KLIK

3. Fantastyczna, ażurowa lampa z pewnością przypadnie do gustu wszystkim romantyczkom i miłośniczkom retro, vintage & shabby chic style. Szczegóły i tutorial --> KLIK

4. Jak wykorzystać papierowe serwetki i jednocześnie uatrakcyjnić nudną, papierową lampę? Szczegóły i tutorial --> KLIK

5. Muffinkowa lampa? Nic prostszego! Szczegóły i tutorial --> KLIK

6. Jeden z moich faworytów, czyli świecąca szyszka – prosta, tania i efektowna. Szczegóły i tutorial --> KLIK

7. Ta wersja chyba najbardziej przypadła mi do gustu. Geometryczne kształty sprawiają, że światło ulega rozproszeniu, tworząc przy tym niebanalny efekt. Szczegóły i tutorial --> KLIK

8. Świetlna chmurka, która zdaje się być przyjemnie miękka i zwiewna, wykonana została w podobny sposób jak jej muffinkowa siostra. Szczegóły i tutorial --> KLIK

9. Komiksowa propozycja nie tylko dla nastolatków – idealne rozwiązanie dla osób bawiących się wnętrzami swojego domu i stawiających na kolorystyczne akcenty. Szczegóły i tutorial --> KLIK


Mam nadzieję, że wpisy z DIY w roli głównej przyjmiecie z entuzjazmem i dacie się ponieść eksperymentalnej fantazji.

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam DIY i z chęcią przeczytam więcej takich postów:) Chmurka nr 8 jest cudna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. 7 wygląda genialnie, nigdy bym nie wpadła na takie proste a zarazem efektowne ozdobienie abażuru :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu też szukałam inspiracji do przerobienia ikeowej lampy i trafiłam na te cudeńka :) ale brakło mi odwagi żeby coś zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne te lampki ;DD
    A tusz był otwarty w czerwcu, mamy wrzesień a nadal tak ciężko mi się nim operuje... A wiązałam z nim wielkie nadzieje :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie wyglądają genialnie :)
    Nie, brokat z butów się nie obsypuje.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie ten kolor jest idealny ;DD

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze świetne te propozycje aż nie mogę zdecydować która najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w salonie i sypialni białe papierowe abażury, bo wyszły nas najtaniej, ale pod 9 miesiącach są już niestety żółte, pewnie dlatego, że salon połączony jest z kuchnią. Dzięki za inspirację, na pewno odnowię moje abażury :)

    OdpowiedzUsuń
  9. DIY to mega sprawa, kiedyś jak się już przeprowadza do nowego domu mam zamiar sukcesywnie wzbogacać go w takie słodkie rzeczy, które można robić samemu. Myślę, że to super sprawa, że coraz więcej takich pomysłów można znaleźć w sieci bo zawsze dzięki temu można spędzić kreatywnie czas z rodziną przy świetnej zabawie ;) a tak po za tym to lampa 6 jest absolutnie urocza ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Abażury niczego sobie. Uważam, że to świetny pomysł na urozmaicenie wnętrza takimi przedmiotami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna sprawa i cały temat rozłożony na części pierwsze. Myślałem, że już niczego w tych kwestiach się nie dowiem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie zdecydowanie nr 1 i nr 7. Ale na takie lampy można sobie pozwolić w jednym pomieszczeniu, co za dużo to nie zdrowo i dwie czy trzy tego typu w jednym domu stracą na oryginalności.

    OdpowiedzUsuń